SNAFU del 2: Marknadsplatsrekrytering – det nya svarta
Hur ska egentligen dagens företag och rekryterare tänka för att kunna attrahera och behålla techkandidater? Svaret stavas: transparens, ömsesidighet och personalisering
Hur ska egentligen dagens företag och rekryterare tänka för att kunna attrahera och behålla techkandidater? Svaret stavas: transparens, ömsesidighet och personalisering
Här redogör vi för varför det i vår digitala och snabbt föränderliga värld, med fokus på kompetens, inte längre fungerar och hur företagen behöver förändra sin arbetsmetodik för att få rekryteringen att fungera igen.
I vår statistik ser vi att allt fler bolag erbjuder sina anställda att arbeta helt och hållet på distans. Men det är inte läge att säga upp kontoret
Sérgio Crisóstomo, senior utvecklare på Klarna, om att kombinera sin passion för musik och utveckling, varför inte alla supertalanger växer upp till att bli proffs och varför intresse, nyfikenhet och passion är viktigare än talang.