Customer Success Manager

Uppdraget?

Du kommer vara en del av Marketplace-teamet, ett team på Demando som jobbar med en bred verktygslåda för att öka omsättningstakten med olika insatser mot både kandidater och företag.

Vårt uppdrag är att skapa dynamik och öka aktiviteten i Demandos plattform. För att göra det använder vi en rad olika verktyg. Allt ifrån att jobba i backoffice med tekniska verktyg, till att hålla utbildningar för företag, men även säljinsatser mot existerande kunder – eller kallt mot nya.

Mycket görs fortfarande på experimentsnivå, där det finns ett stort utrymme för både den nyfikne och analytiska att hitta nya vägar tillsammans med resten av teamet. Skulle du ha, eller få intresset för rekrytering är det också möjligt att utvecklas mot det i framtiden.

Vi är en startup som går in i en scale-up-fas, vilket skapar en spännande vardag med många möjligheter – men det innebär också att saker och ting kan ändras snabbt; alltifrån förändrade arbetssätt till vilka verktyg vi använder för att nå våra mål. Som Customer Success Manager på Demando kommer du kunna vara med och påverka detta. 

Vem är du?

  • Du har erfarenhet från försäljning och/eller kundvård/support.
  • Du är bra på att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • Du har kunskaper och intresse av teknik.
  • Du är taggad på att vara med i tidigt skede och förändra rekryteringsbranschen.

Är du intresserad av rollen men matchar inte helt beskrivningen? Hör av dig ändå, och skriv några rader om varför du tror att du är rätt person, så tar vi det därifrån

Vad ska du göra?

  • Identifiera kundernas behov och ge dem rätt support.
  • Matcha tech-talanger mot arbetsgivare.
  • På sikt hantera hela kundcykeln genom Onboarding, Adoption, Expansion och Churn.
  • Aktivt arbeta med kundsupport i chatt och via email.
  • Analysera användarbeteende för att proaktivt agera på förändring

Vad erbjuder vi?

  • Marknadsmässig lön och förmåner.
  • Möjlighet att lära dig mer om både tech och rekrytering.
  • Vi vill göra vårt bästa för att hjälpa dig att växa med bolaget, utifrån vad du vill göra nu och i framtiden.

Ansökan

Skicka din ansökan till Samuel Deljerud via e-post samuel.deljerud@demando.se. Vi behandlar ansökningar löpande.

Om Demando

Demando har en stor mission.

Vi ska ge tech-talangerna makten över sin karriär genom att göra det enklare för fler att hitta sitt drömjobb. Genom att först fråga vad du som talang söker, och sen matcha det med bolag som kan möta dina krav – gör vi techbranschen roligare, mer utvecklande och mer transparent.

Du kanske redan testat Demando ett tag? Nu kan du bli en del av teamet när vi växlar upp för att skapa en ännu bättre tjänst tillsammans. 

Allt för att ge våra kandidater och arbetsgivare den bästa upplevelsen av personaliserad matchning. Det innebär att exempelvis Machine Learning kommer att vara ett prioriterat område framåt. Vi är helt enkelt inne i en spännande fas med stor möjlighet att påverka Demandos produkt framåt.

Vi startade 2015 och har sedan dess attraherat 30 000 kandidater och hundratals företag som dagligen hittar varandra via Demando. 2021 växte Demando ytterligare och vi står precis inför en internationell expansion.  Som anställd på Demando kommer du in i ett unikt läge, där vi precis ska satsa för att förbättra arbetsmarknaden för ännu fler techtalanger, och underlätta för ännu fler bolag att hitta rätt talang.

Företaget har fram tills 2021 drivits helt utan riskkapital och genererat vinst varje år sedan starten. Vi har precis tagit in vårt första externa kapital och fokuserar nu på internationalisering, tech-utveckling och investeringar i varumärke och marknadsföring.