Tech Glossary
Vad är CRM?
CRM, eller kundrelationhantering, är en teknisk färdighet som innebär att hantera kundrelationer på ett effektivt och systematiskt sätt. CRM-system används för att spåra och hantera kundinteraktioner, såväl som för att analysera och förbättra kundrelationer. CRM-systemet hjälper också företag att hantera kunddata på ett säkert och effektivt sätt. Det finns flera olika typer av CRM-system, men de allra vanligaste är webbaserade CRM-system och desktop-baserade CRM-system. Webbaserade CRM-system är system som är tillgängliga via internet, medan desktop-baserade CRM-system är system som är installerade på användarnas dator. Det finns flera olika typer av CRM-funktioner, men de vanligaste är kunddatabaser, kundkommunikation, kundservice, kundanalys och kundlojalitet. CRM är en mycket viktig teknisk färdighet för företag som vill effektivt hantera sina kundrelationer. Det finns dock flera andra tekniska färdigheter som är viktiga för företag som vill effektivt hantera sina kundrelationer, såsom kunddatabaser, kundkommunikation, kundservice, kundanalys och kundlojalitet.
Relaterade
CRM jobb
XLENT Integration
Retail, AI & Machine learning
CRM utvecklare
Mission
Vi är nära, pålitliga och modiga. Vi är entreprenörer och vi är alla konsulter
Accigo AB
Consultancy
System developer Dynamics 365 CE/CRM
Mission
Välkommen till Accigo - ett innovativt företaget utan chefer
Ripe
Enterprise infrastructure & Application, Web
Senior Backend Developer @ Ripe
Mission
Turn product data into action
Accigo AB
Consultancy
Lösningsarkitekt CRM
Mission
Välkommen till Accigo - ett innovativt företaget utan chefer
Zington AB
Consultancy
Projektledare & Förändringsledare med intresse för ERP
Mission
Genom engagemang och entreprenörsdriv utvecklar vi på Zington strategier och lösningar som får både individ och företag att växa.