Vad är Microsoft Office?

Av: Maria Nilsson

Microsoft Office är ett kontorsprogramvara som innehåller olika program för olika ändamål. De flesta känner till Word, Excel och PowerPoint. Office finns även i en online-version som heter Office 365. Word är ett program för att skapa och redigera textdokument. Man kan göra mycket mer än bara skriva i Word, man kan till exempel lägga till bilder och tabeller. Excel är ett kalkylprogram som används för att göra beräkningar och analyser. Det går även att skapa diagram och visualiseringar i Excel. PowerPoint är ett program för att skapa presentationer. Man lägger till bilder, text och animationer i PowerPoint för att göra en snygg och professionell presentation. Det finns många olika användningsområden för Microsoft Office. De flesta använder det på jobbet för att skapa olika typer av dokument. Office 365 är bra för personer som arbetar mycket i molnet, eftersom alla filer lagras online. Det finns andra kontorsprogram som gör samma sak som Microsoft Office, men Office är det mest använda och kända programmet.

Jobb: Se lediga jobb som kräver liknande kompetens

Se relaterade ämnen:

Skapa din anonyma profil och få erbjudanden från 800 techbolag

Få erbjudanden och ansök anonymt.

Registrera dig nu

Om Demando

Välkommen till Demando. Vi är Sveriges största plattform för techrekrytering – och finns till för alla er som skapar tech - från utvecklare till designers, projektledare eller säljare. Här finns över 30 000 registrerade techtalanger och 800 bolag redo att hitta sin perfekta match.