Vad är Team Management?

Av: Maria Nilsson

Team management är den process som används för att styra och organisera ett team av personer. Det innebär att skapa en struktur för hur teamet ska arbeta tillsammans, dela upp arbetsuppgifter och ansvarsområden, samt hantera eventuella konflikter. Team management-kompetensen är viktig för att säkerställa att ett team fungerar effektivt och att alla medlemmar känner sig engagerade och motiverade. Jämfört med andra kompetenser är team management-kompetensen unik eftersom den fokuserar på att skapa en struktur för hur ett team ska fungera tillsammans. Andra kompetenser som kan vara relevanta för team management är kommunikationsfärdigheter, problemlösningsfärdigheter och sociala färdigheter.

Jobb: Se lediga jobb som kräver liknande kompetens

Se relaterade ämnen:

Skapa din anonyma profil och få erbjudanden från 800 techbolag

Få erbjudanden och ansök anonymt.

Registrera dig nu

Om Demando

Välkommen till Demando. Vi är Sveriges största plattform för techrekrytering – och finns till för alla er som skapar tech - från utvecklare till designers, projektledare eller säljare. Här finns över 30 000 registrerade techtalanger och 800 bolag redo att hitta sin perfekta match.